Σοκολατάκια με δαμάσκηνα που είναι πλούσια σε αντιοξειδωτικά και καρύδια που βοηθούν στην καλύτερη λειτουργία του εγκεφάλου – BORO από την ΑΝΝΑ ΔΡΟΥΖΑ

Σοκολατάκια με δαμάσκηνα που είναι πλούσια σε αντιοξειδωτικά και καρύδια που βοηθούν στην καλύτερη λειτουργία του εγκεφάλου - BORO από την ΑΝΝΑ ΔΡΟΥΖΑ


Υλικά:

  • 30 δαμάσκηνα χωρίς κουκούτσι
  • 230 γρ. μαύρη σοκολάτα
  • ⅓ φλ. καρύδια ψιλοκομμένα
  • ½ φλ. ουίσκι

Εκτέλεση:

  1. Ανοίξτε τα δαμάσκηνα με ένα μικρό μαχαίρι για να δημιουργήσετε μικρές οπές στα πλαϊνά τους
  2. Γεμίστε κάθε οπή με καρύδια και πιέστε απαλά για να σφραγιστούν οι άκρες
  3. Τοποθετήστε τα δαμάσκηνα σε ένα ρηχό πιάτο και περιχύστε τα με ουίσκι
  4. Στην συνέχεια, σκεπάστε με πλαστική μεμβράνη και αφήστε να σταθούν σε θερμοκρασία δωματίου όλη τη νύχτα. Περιστασιακά, αναδιατάξτε απαλά τα δαμάσκηνα στο ουίσκι, ώστε να μουλιάσουν ομοιόμορφα
  5. Λιώστε τη σοκολάτα σε ένα μπολ πάνω από νερό που μόλις σιγοβράζει
  6. Βουτήξτε κάθε δαμάσκηνο στη σοκολάτα, χρησιμοποιώντας δύο πιρούνια για να το κυλήσετε
  7. Σηκώστε κάθε δαμάσκηνο με ένα πιρούνι και ανακινήστε ώστε να φύγει η περιττή σοκολάτα
  8. Μετά από μερικά κουνήματα, χτυπήστε απαλά το πίσω μέρος του πιρουνιού στο χείλος του μπολ για φύγει η σοκολάτα από την προηγούμενη εμβύθιση και τοποθετήστε κάθε δαμάσκηνο σε λαδόκολλα και αφήστε το να κρυώσει μέχρι να δέσει η σοκολάτα, περίπου 1 ώρα
  9. Εναλλακτικά, βάλτε στο ψυγείο μέχρι να δέσει η σοκολάτα

Οφέλη 

Τα σοκολατάκια είναι το πιο διάσημο και διαχρονικό ελληνικό κέρασμα που όλοι μας έχουμε μνήμες από τα παιδικά μας χρόνια. Αυτή η εκδοχή τους διατηρείται για έως και δύο μήνες στο ψυγείο και έχει 77 θερμίδες το ένα. Επιπλέον, προσδίδει στην διατροφική μας πρόσληψη 11 γρ. υδατάνθρακες, 1 γρ. φυτικές ίνες, 6 γρ. σάκχαρα, 4 γρ. λιπαρά -εκ των οποίων τα 2 γρ. κορεσμένα.

Δαμάσκηνα

Τα δαμάσκηνα είναι εξαιρετικά θρεπτικά, με ποικίλα οφέλη για την υγεία, καθώς περιέχουν πολλές βιταμίνες και μέταλλα, εκτός από φυτικές ίνες και αντιοξειδωτικά που μπορεί να βοηθήσουν στη μείωση του κινδύνου αρκετών χρόνιων ασθενειών. Τα αποξηραμένα δαμάσκηνα, ή τα δαμάσκηνα γενικότερα, είναι γνωστά για τη βελτίωση πολλών παθήσεων υγείας, συμπεριλαμβανομένης της δυσκοιλιότητας και της οστεοπόρωσης.

Στα θρεπτικά συστατικά του περιλαμβάνονται:

  • Βιταμίνη Α
  • Βιταμίνη Κ
  • Βιταμίνη Β2
  • Βιταμίνη Β3
  • Βιταμίνη Β6
  • Κάλιο
  • Χαλκός
  • Μαγγάνιο
  • Μαγνήσιο
  • Φώσφορος

Τα δαμάσκηνα και ο χυμός από δαμάσκηνα είναι γνωστά για την ικανότητά τους να ανακουφίζουν τη δυσκοιλιότητα. Αυτό οφείλεται εν μέρει στην υψηλή ποσότητα φυτικών ινών αφού ένα δαμάσκηνο παρέχει 1 γραμμάριο φυτικών ινών. Οι φυτικές τους ίνες είναι ως επί το πλείστον αδιάλυτες, πράγμα που σημαίνει ότι δεν αναμειγνύονται με το νερό.

Παίζει ρόλο στην πρόληψη της δυσκοιλιότητας προσθέτοντας όγκο στα κόπρανα και μπορεί να επιταχύνει τον ρυθμό που μετακινούνται μέσω του πεπτικού σας συστήματος. Επιπλέον, τα δαμάσκηνα περιέχουν σορβιτόλη, η οποία είναι μια σακχαροαλκοόλη με φυσικά καθαρτικά αποτελέσματα. Η κατανάλωση δαμάσκηνων έχει αποδειχθεί ότι είναι πιο αποτελεσματική στη θεραπεία της δυσκοιλιότητας από πολλούς άλλους τύπους καθαρτικών, όπως το ψύλλιο, το οποίο είναι ένας τύπος φυτικής ίνας που χρησιμοποιείται συχνά για την ανακούφιση από τη δυσκοιλιότητα.

Πλούσια σε αντιοξειδωτικά

Τα δαμάσκηνα έχει αποδειχθεί πως είναι πλούσια σε αντιοξειδωτικά τα οποία είναι χρήσιμα για τη μείωση της φλεγμονής και την προστασία των κυττάρων σας από τη βλάβη από τις ελεύθερες ρίζες. Έχουν ιδιαίτερα υψηλή περιεκτικότητα σε αντιοξειδωτικά πολυφαινόλης, τα οποία έχουν θετικές επιδράσεις στην υγεία των οστών και μπορεί να βοηθήσουν στη μείωση του κινδύνου καρδιακών παθήσεων και διαβήτη.

Στην πραγματικότητα, ορισμένες μελέτες έχουν δείξει ότι τα δαμάσκηνα περιέχουν περισσότερο από τη διπλάσια ποσότητα αντιοξειδωτικών πολυφαινόλης από άλλα δημοφιλή φρούτα. Πολλές εργαστηριακές μελέτες και μελέτες σε ζώα έχουν βρει ότι οι πολυφαινόλες στα δαμάσκηνα και τα δαμάσκηνα έχουν ισχυρά αντιφλεγμονώδη αποτελέσματα, καθώς και την ικανότητα να αποτρέπουν τη βλάβη στα κύτταρα που συχνά οδηγεί σε ασθένειες.

Μειώνουν το σάκχαρο

Τα δαμάσκηνα έχουν ιδιότητες που μπορεί να βοηθήσουν στον έλεγχο του σακχάρου στο αίμα. Παρά το γεγονός ότι είναι αρκετά υψηλά σε υδατάνθρακες, δεν φαίνεται να προκαλούν σημαντική αύξηση των επιπέδων σακχάρου στο αίμα αφού καταναλωθούν. Αυτό αποδίδεται στη δυνατότητά τους να αυξάνουν τα επίπεδα της αδιπονεκτίνης, μιας ορμόνης που παίζει ρόλο στη ρύθμιση του σακχάρου στο αίμα.

Επιπλέον, οι φυτικές ίνες στα δαμάσκηνα μπορεί να ευθύνονται εν μέρει για τις επιδράσεις τους στο σάκχαρο του αίματος. Οι φυτικές ίνες επιβραδύνουν τον ρυθμό με τον οποίο το σώμα σας απορροφά υδατάνθρακες μετά από ένα γεύμα, προκαλώντας σταδιακή αύξηση του σακχάρου στο αίμα, αντί να αυξάνεται.

Επιδρούν στην υγεία των οστών

Τα δαμάσκηνα ενδέχεται να είναι ευεργετικά για τη βελτίωση της υγείας των οστών. Πιο συγκεκριμένα, ορισμένες μελέτες έχουν συνδέσει την κατανάλωση δαμάσκηνου με μειωμένο κίνδυνο εξουθενωτικών καταστάσεων των οστών, όπως η οστεοπόρωση και η οστεοπενία, που χαρακτηρίζονται από χαμηλή οστική πυκνότητα.

Όχι μόνο έχει αποδειχθεί ότι τα δαμάσκηνα αποτρέπουν την απώλεια οστικής μάζας, μπορεί επίσης να έχουν τη δυνατότητα να αντιστρέψουν την οστική απώλεια που έχει ήδη συμβεί. Δεν είναι ακόμα σαφές γιατί τα δαμάσκηνα φαίνεται να έχουν αυτές τις θετικές επιδράσεις στην υγεία των οστών. Ωστόσο, η περιεκτικότητά τους σε αντιοξειδωτικά και η ικανότητά τους να μειώνουν τη φλεγμονή πιστεύεται ότι παίζουν κάποιο ρόλο.

Μειώνει την αρτηριακή πίεση

Η κατανάλωση δαμάσκηνων σε τακτική βάση ενδέχεται να έχει προστατευτική επίδραση στην υγεία της καρδιάς. Έχουν μελετηθεί για τη δυνατότητά τους να μειώνουν την υψηλή αρτηριακή πίεση και τα επίπεδα χοληστερόλης, τα οποία είναι σημαντικοί παράγοντες κινδύνου για καρδιακές παθήσεις.

Σε μια μελέτη, άτομα που έπιναν χυμό δαμάσκηνου και έτρωγαν τρία ή έξι δαμάσκηνα κάθε πρωί για οκτώ εβδομάδες συγκρίθηκαν με μια ομάδα που έπινε μόνο ένα ποτήρι νερό με άδειο στομάχι. Όσοι κατανάλωναν δαμάσκηνα και χυμό δαμάσκηνου είχαν σημαντικά χαμηλότερα επίπεδα αρτηριακής πίεσης, ολικής χοληστερόλης και «κακής» LDL χοληστερόλης από την ομάδα που έπινε νερό.

Οι θετικές επιδράσεις που φαίνεται να έχουν τα δαμάσκηνα και τα δαμάσκηνα στους παράγοντες κινδύνου για καρδιακές παθήσεις είναι πιθανό να οφείλονται στην υψηλή περιεκτικότητά τους σε φυτικές ίνες, κάλιο και αντιοξειδωτικά.

 



Source link